Marketeer

Het toepassen van data is niet meer weg te denken binnen marketing. Het is als Marketeer noodzakelijk om je te verdiepen in het toepassen van data binnen jouw rol.

Een Data Marketeer combineert waardevolle bedrijfsgegevens en voorspellende modellen met creatieve marketing ideeën voor het opstellen van marketingstrategieën. Ook gebruikt een Data Marketeer data om klantreizen te optimaliseren.

Wat is nou precies het profiel van een Data Marketeer?  Hieronder ontdek je alles over deze rol en wat jij kunt doen om Data Marketeer te worden.

Wat doe jij als Data Marketeer?

  • Je ziet verbanden binnen datasets om trends en ontwikkelingen te spotten en deze met hulp van jouw Data Marketing Team te vertalen naar nieuwe kansen en ontwikkelingen voor de organisatie.
  • Je werkt met data voor het optimaliseren van conversieflows en AdWords.
  • Je stelt rapportages op en bouwt dashboards om resultaten overzichtelijk te presenteren.
  • Je verdiept je in informatiebronnen voor kwalitatief en kwantitatief markt- en klantonderzoek.
  • Je geeft advies over de uitkomsten van resultaat analyses.

Over jou

  • Je hebt veel ervaring in het marketing werkveld.
  • Jij bent nieuwsgierig, veelzijdig en zit altijd vol nieuwe ideeën.
  • Je bent creatief en hebt strategisch inzicht.
  • Je hebt oog voor detail, je bent georganiseerd en resultaatgericht.
  • Je bent datagericht en je bent altijd op de hoogte van de laatste marketingtrends.

Het profiel van een Data Marketeer

In welke sectoren zijn Data Marketeers vooral werkzaam? Wat zijn de interesses en wat is de achtergrond van een Data Marketeer? Met wie werk je vooral samen en wat kun je als Data Marketeer verdienen?

 

 

* Salaris indicatie Bron + recente vacatures
  • Achtergrond

    Marketing, Commerciële economie of Bedrijfskunde. Instaplevel: HBO / WO.
  • Salaris

    Tussen de € 3.651 en € 5.150 Bruto per maand.*
  • Werkt samen met

    Data Scientists, Data Analisten, Performance marketeers, SEO-specialisten.
  • Sector

    Zakelijke dienstverlening, IT, transport en logistiek, detailhandel, zorg, financiële sector, publieke sector/overheid, NUTS sector.
  • Interesses

    Multimedia & Design

Het leertraject van een Data Marketeer

Alle relevante kennisgebieden en trainingen die jij kunt volgen om jezelf verder te ontwikkelen op het gebied van data.
Van beginner tot gevorderde.